Nowoczesne technologie w służbie fotografii. Tam Gdzie Stało LOMO #5

Czy wizjer optyczny jest lepszy od elektronicznego? Ile klatek na sekundę powinien mieć porządny aparat? Czy autofocus lepiej od nas wybiera miejsce ostrzenia? Na te bardzo technologiczne pytania postaramy się odpowiedzieć w nowym odcinku Tam Gdzie Stało LOMO. Zapraszam do obejrzenia filmu.

Zobacz też poprzedni odcinek, w którym omawiamy najlepsze prezenty dla fotografów:

Borys Nieśpielak

Fotograf i filmowiec, autor kanału “Zdjęcie w Minutę” oraz twórca i reżyser filmu dokumentalnego “Wszystko z nami w porządku”. Od 2011 roku współpracuje z agencją fotograficzną FORUM.

W Dolnośląskiej Szkole Wyższej prowadził zajęcia: Teoria fotografii oraz Fotoreportaż klasyczny i multimedialny.

Jest laureatem konkursów "Polska ulicznie 2015", "Eaststreet 2"(slideshow projection), "International Street Photography Awards 2014 (shortlist)", "Polska ulicznie 2014", "Leica Street Photo 2013".

Jacek Szust

Urodzony we Wrocławiu Jacek Szust jest absolwentem Inżynierii Chemicznej i Procesowej na Politechnice Wrocławskiej. Później jego zainteresowania zawodowe skierowały się ku analizie biznesowej. Obecnie jego prawdziwą pasją jest fotografia. Na większości swoich prac próbuje zrozumieć chaos w miejscach publicznych. Próbuje nadać nowe znaczenie temu, co widzi — tym według niego jest fotografia uliczna. Jest to sposób myślenia — świeże spojrzenie na świat, a nie tylko miejsce, rzeczy czy ludzie na ulicy.

www.jszust.com | Instagram | Flickr

Paweł Piotrowski

Paweł Piotrowski jest niezależnym fotografem i projektantem graficznym. W 2011 roku ukończył studia magisterskie na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu o specjalizacji Projektowanie graficzne. Inspiracji szuka w życiu codziennym i tym, co go otacza. Zajmuje się głównie fotografią reportażową, dokumentalną, uliczną i portretową, wykonuje również grafiki, ilustracje oraz animacje.

www.piotrowskipawel.pl | Instagram | Flickr

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

11 najbardziej niezwykłych obiektywów świata Relikty przeszłości: aparaty cyfrowe na dyskietki Syrp Super Dark Variable ND - recepta na długie ekspozycje w dzień Nadchodzi portretowy obiektyw Yongnuo 85 mm f/1.8 z mocowaniem Nikona Nocturnus 50 mm f/0.95 II - 15-listkowa przysłona i superjasność f/0.95 Gimbal GoPro Karma Grip dostępny oddzielnie Wielki chociaż miniaturowy teleobiektyw - Leica Summarit M 75 mm f/2,5 Fujifilm X-A10 - bezlustekowiec z matrycą APS-C dla początkujących Wielozadaniowy gimbal DJI Ronin bez problemu potrzyma ci drinka Czy drożej znaczy lepiej? Voigtländer Close Focus Adapter VM/E Nowy adapter Fusion Smart AF zapewni automatyczną komunikację Nikon-Sony Yongnuo YN968EX-RT - lampa błyskowa ze światłem Led do filmowania Wacom Cintiq Pro 13 i Cintiq Pro 16 - nowe tablety graficzne z piórkiem Pro Pen 2 Vimble S - niedrogie i stabilne filmowanie smartfonem Nowe filmujące drony od DJI - zaawansowany Phantom 4 Pro oraz profesjonalny Inspire 2 48 Mpix, migawka globalna i wideo 8K na nowej matrycy firmy CMOSIS Nikon D5600 - delikatna ewolucja popularnej lustrzanki Ta Leica dla prawdziwych snajperów może być Wasza za jedyne 350 tysięcy złotych GoPro wycofuje swojego drona Karma. Czy to gwóźdź do trumny firmy? Leica TL - obiecuje szybszy autofokus, nową wersję kolorystyczną i niższą cenę Olympus STF-8 - nowa lampa makro odporna na złe warunki pogodowe Dlaczego Apple uważa, że slot kart SD w nowych MacBookach Pro jest zbędny? Plecaki Voltaic naładują Twój sprzęt podczas podróży Yongnuo 100 mm f/2 oraz 85 mm f/1.8 - ofensywa Yongnuo na jasne stałki

Popularne w tym tygodniu:

Leica Q2 już jest – 47 Mpix pełnoklatkowa matryca, filmy 4K i dobre uszczelnienie Sony FE 135 mm f/1.8 GM to Święty Graal. Jest najostrzejszy w swojej klasie Panasonic Lumix S1 - zobaczmy, co jest w pudełku Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct pokazany na targach CP+. Jest ogromny! Yoshiyuki Mizoguchi potwierdził, że powstanie Canon EOS R ze stabilizacją matrycy Składana kamera Insta360 EVO nagra filmy 3D 180 stopni lub 360 Niespodziewany ruch Canona - firma prezentuje kolorowe kamery akcji Godox V1, czyli mały studyjno-reporterski rywal Profoto A1 Samyang AF 85 mm f/1.4 FE - kolejny Samyang z autofokusem i mocowaniem Sony FE Lensbaby Composer Pro II z obiektywem Edge 35 Optic niedługo na rynku Loupedeck+ obsłuży Final Cut Pro i Adobe Audition